Ik ga mijn doel bereiken!

Gemiddelde leestijd: 4 minuten

“Nieuwe ronden, nieuwe kansen” Dit was mijn gedachte begin van 2022. Ik ga aan de slag met krachttraining. 3 x per week ga ik samen met mijn personal trainer een schema met verschillende kracht oefeningen doorlopen. Daarnaast zorg ik voor 2 duursport momenten in de week. Dit is al een uitdaging op zich met een gezin met kleine kindjes. Mijn cadeau aan het eind van de rit heb ik ook al voor ogen. Ik ga mezelf trakteren op kite surfles. Altijd al willen doen en nu gaat het gebeuren ook.

Doel

Mijn doel is om er fitter uit te zien. En dan val ik vanzelf ook af neem ik aan. Iets strakker in mijn vel en van de zomer op het Ibiziaanse strand me lekker voelen in bikini. Laatst vroeg mijn dochter of ik ook even in de brug kon gaan staan. Vroeger deed ik dat zonder moeite maar ik kwam er deze keer achter dat ik mezelf niet opgetild krijg. Slechte zaak en tijd voor verandering. Ik wil zonder moeite het niveau van mijn kids voorlopig nog even kunnen bijbenen : )

Weekplanning

Maandag 30 minuten krachttraining 40 minuten hardlopen

Dinsdag rust

Woensdag 60 minuten krachttraining

Donderdag rust

Vrijdag/ zaterdag 30 minuten krachttraining 30 minuten hardlopen

Zondag rust

Voedingsdagboek

Daarbij let ik op mijn eetgewoonten. Ik ontbijt met yoghurt (alpro) met daarin verse kiwi/ besjes/ frambozen/ aardbeien/ banaan/peer. (gewoon welk fruit ik voor handen heb).

Rond 10u: vers fruit

12u: 2 boterhammen/ 3 crackers met kipfilet, en kaas. Eventueel vers gemaakt groentesoep. Gekookt eitje

15u: vers fruit of komkommer/wortels/paprika

17:30u avond eten, met mate. Ik eet mee met het gezin.

Daarbij drink ik vooral water, groene thee en zwarte koffie. Proteïne shake kies ik voor na mijn trainingen en ook nee, ik geregeld een proteïne pannenkoek.

Cheat momenten

De meest lastige momenten voor mij zijn de momenten dat de kinderen uit school komen en de snoepkast in duiken. Dat is echt zo’n tijdstip dat ik graag even snoep. Daarbij komt ook het moment vlak na het avondeten. De koffie, espresso. Maar daar deed ik de laatste weken een chocolaatje bij. Deze gewoonte ga ik de komende tijd achter me laten.

Outfit

Wat mij verder heel erg helpt is een leuke goed zittende outfit. De looks vind ik belangrijk en de broek mag bijvoorbeeld niet afzakken of zorgen voor een buttcrack : )

In mijn volgende blog zal ik mijn trainingsschema met jullie delen. Wish me luck!

Goedzittende en hippe sportkleding..?

Dat bestaat gewoon!

Klik hier voor de fijnste sportkleding

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.