Hoe belangrijk is water drinken?

Gemiddelde leestijd: 2 minuten

We denken misschien wel dat we genoeg water drinken, maar eigenlijk valt dat best tegen. Uit onderzoek is gebleken dat de meeste mensen te weinig water drinken, terwijl ze zelf denken voldoende tot zich te nemen.

Want dat water drinken belangrijk is staat vast. De lijst met potentiële klachten door gebrek aan water is lang;

  • slapeloosheid
  • vermoeidheid
  • hoofdpijn
  • verhoogde kans op blaasontsteking
  • verhoogde kans op nierstenen
  • verhoogde kans op spierzwakte

Het advies vanuit het voedingscentrum is 1,5- 2 liter water per dag. Dat is veel. Daarom is het raadzaam om vaste patronen te hebben. Water bij je ontbijt, na het sporten, tijdens het werken. Zo kom je al een heel eind.

Je hebt water onder meer nodig om afvalstoffen kwijt te raken en de bloedcirculatie op peil te houden. Zodra die wordt bedreigd, geeft je lichaam een seintje: dan heb je dorst.

Zo kun je testen of je genoeg water tot je hebt genomen. Neem je hand, pak een stuk vel tussen je duim en wijsvinger en laat dat stuk vel los. Schiet het meteen weer in de juiste plooi, dan is er niks aan de hand. Blijft het vel even rechtop staan, dan kan dat erop duiden dat je te weinig hebt gedronken. Kanttekening: hoe ouder je bent, hoe minder snel het vel meteen terugvalt. 

Naast voldoende drinken is gezond eten natuurlijk ook belangrijk. Check deze link voor heerlijke recepten

Kijk hier voor de meest fantastische slanke recepten.

Ga hier naar de afslankbijbel!

Één reactie op “Hoe belangrijk is water drinken?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *